tillbaka till växjö

resan ner til småland igen gick helt ok, tog lite tid, men blir ju så när man ska stanna då o då och det är varmt i bilen, men elliot var inte allt för gnällig så han gjorde det bra!
åkte från östersund ca 07:50 och var hos mig vid 00:30, men då stannade vi även hos min morbror o åt lunch i ca 2 timmar, och sen blevb det ju några till stopp också!
men man var ju ganska trött där när man hade dom sista milena o köra.

väl hemma så sov vi sista natten i huset, o sen på torsdagen så var det bara o packa bilen och börja köra saker till växjö! hämta nyckeln o inspektera lägenheten, o ja, den var ju ite städad, så första man fick göra var o gnälla om lägenheten, o dom skulle ta hit en städfirma, IDAG, tisdag är dom här o städar, för dom hade glömt o beställa städningen! SUCK! men är ganska skönt o se andra slita ;) men dom får ju betalt för att göra det, och det är inte min uppgift att städa efter dom andra! får se hur mycket jag själv får städa sen då..som dom missat!
dom skulle tex INTE ta vattenlåsen, så jag vette tusan vem som ska ta dom, om nu inte gamla hyresvärden gjort det..men det tror jag inte! o jag vill inte städa sånt efter någon annan!

vi har ju fått städa själva i lägenheten dom första dagarna här..iaf skåp så jag kunnat ställa in saker o börja leva..för kan j inte äta med plastbestick o papptallrikar hur länge som helst liksom!
hoppas dom kommer o fixar "felen" också, en ny skärbräda, ugnslampa, fläktfiler mm så man kan använda lägenheten helt.
less blir man när man ska behöva städa sig IN i en lägenhet!

har ju liksom huset som ska städas ut också! ungefär 2 vecka kvar nu tills huset ska övertas.. o det kommer gå fort, är ju några timmar kvar i städning av huset.. o sen är det ju slutputsningen så det verkligen ser rent ut. men är ju lättare nu när det är tomt i huset, då tar man ett rum i taget o gör klart det, så är det klart sen!
imorgon ska jag o emil åka till huset o fixa lite, gräset ska klippas o det får emil göra, så kan jag plocka iornding det sista som är kvar i huset, o sen börja städa ur sovrummena iaf, men borde ju gå fort eftersom dom ändå är nyrenoveade.
men ska nog gå bra.


känns iaf skönt men konstigt o bo i stan.. jag bor i stan, det känns underligt! har ju liksom aldrig bott i stan förut, jag är ju en liten lantis haha
men vänjer mig nog snart ;)
nära till stan , tar ca 15 min så är man där om man går! o då kan man ju gå ut på krogen ;)


idag ska jag till optikern kl 12..så ska jag köpa nya linser också, måste ha nya för 6 månader, får se om min syn ändrats något.
ska föröska få lite mer "pappersjobb" klart idag också, o ringa lite mer samtal, vill inte direkt göra det när dom r här o städar, känns lite fel!
men fick iaf två saker fixade nu på morgonen, o det är j bra det!
ställde klockan så jag var vaken vid 08, ifall dom skuille kommit hit o städa då.

kanske borde föröska knåpa ihop en jobbansökan också.. måste även komma ihåg o ändra adress till jobbet, kanske får ta det i samma veva som när jag ska dit och hämta schemat för hösten.

måste även börja göra mig iordning, ska ju gå till stan om lite drygt två timmar.

tjohopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0