Åre v 9 och veckorna framåt..

ett litet äventyr blev hela veckan i Åre, men ack så mysigt o roligt! söndag em hämtade jag upp elliot hemma hos sin pappa, så åkte vi till eksjö! sov där tills måndag morgon, o då klev vi upp o gjorde oss iornding,packade in det sista i bilen o packade in Linda o Fjodor, sedan åkte vi o hämtade Rogers barn på dagis! kl 09 kom vi från Eksjö! otoligt nog gick resan ganska fort, blev några stopp, bla i sthlm där vi åt lunch med Rogers pappa! sen fortsatte vi! klockan blev typ 23:15 när vi kom fram till Järpen o då var alla jättetrötta, vilken man ju kan förstå! blir ju ganska jobbigt o sitta så länge i en bil! tommies lägenhet var iaf över förväntan, skönt att det var kök i ett annat rum, så vi kunde sitta där på kvällarna o prata medans barnen sov i det andra rummet! på tisdagn åkte vi till Edsåsdalen o min farmor passade elliot så vi kunde åka skidor! hyrde skidor o åkte till åre. SUPERDUPERFINT väder hela veckan vi var uppe i åre, vilken var skönt! blev dock inte allt för mycket åkning i backen, men men! kul det lilla jag iaf åkte! var även till chokladfabriken, mysigt o gott! träffade moa :) på fredagen var roger o fjodor i backen så jag o linda tog med oss alla barnen, o moa, o åkte o kollade på renar, o besökte chokladfabriken, o sen in til östersund o hämtade min mamma :) mamma skulle va barnvakt på fredag kvällen så vi kunde gå ut i åre! var kul o se hur mammas lägenget ser ut, mycket mysig :) vi var ut på Beefalo i Åre, gillade detstället väldigt mycket :) bra musik , o man kunde sitta o snacka utan problem! :) tommie var chaufför så han var nykter :P men var väldigt trevligt ändå! alla verkar gilla tommie :P :) vilket ju är bra! på lördagen skulle vi alla åka sista gången innan vi på kvällen skulle åka hem, MEN då ramlar erika i backen o "luftpumpar" sig själv, så fick ingen luft, o fick en fin blåtira! så var bara fråga om hjälp ner från backen, sen fick jag åka ambulans till HC i åre. där fick jag verkligen äta upp "att v9 när det är sthlmsveckan så har HC sååååå mycket o göra pga att sthlmarna inte kan åka skidor" :P hihihi men var ingen direkt fara men mådde verkligen inte bra! fick sen veta när jag kom hem o besökte akuten här i växjö att jag hade postcommotionellt syndrom! så blev sjukskriven en vecka o ska vila ögonen från ansträngelse så som tv, data osv! märker av på en gång om jag ansträngt ögonen, får ont i huvudet o mår illa! ingen skön känsla. typ som att jag är bakis haha på fredag ska huset besiktas, men blev att vi fick betala det, för köparna ville inte stå för den kostanden, o ändå ville dom ha den dyrare besiktnigen, men blir ju lite förbannad, men vi måste få bort huset! så 9200kr rakt ut i havet om dom inte köper huset. försökte gå med på att vi kan stå för kostanden om dom köper huset, men om dom inte köper det så kan vi dela på kostanden!... men det gick dom inte med på! så bara att hoppas att dom nu köper det, annars lär jag bli förbannad! har inte ens råd o betala det där, men vad fan ska man göra??? ska föröska få iväg papprena till kommunen idag, för dagisplats till elliot! fixa lite hemma nu, får skriva klart senare :)

Kommentarer
Postat av: J

Hej, är du frisk från postcommotionella syndromet? Jag fick detta syndrom den 21 mars -10 och är långt ifrån bra. Känner exakt igen mig i din beskrivning av det.

2010-05-04 @ 21:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0