motgångar

motgångar efter motgångar.. inte undra på att man blir jävligt less!
fick veta i måndags att dom som vann budgivnignen HOPPAR av köpet, kul, nä, det betyder att vi slängde ut 9200kr på en besiktnign "helt i onödan", o jag hade verkligen en dålig magkänsla när det gällde ifall vi skulle ta på oss det eller inte.. o ja, det stämde ju!
så nu bara vänta på att dom andra som var intresserade bestämmer sig, dom vill först läsa igenom besiktningsprotokollet...men dom vill bara betala 890kkr, alltså 100kkr mindre än deras sista bud! knepigt! o banken kommer aldrig någonsin gå med på det, o inte jag heller!
så bara att börja om igen då!
detta är ju verklien inte hållbart någonstans...
pratade även med banken idag, tydligen har inte lånen blivit betalda sen i jan, så det är två månaders obetalt, en till o det hamnar hos inkasso... jag har betalt min del, men eftersom det inte spelar direkt någon roll så kommer jag också åka på det.. är typ 8500kr som ska betalas denna månad på lån..

tur jag har en snäll mamma som hjälper mig, hon har tagit på sig o betalat några av mina räkningar, för att underlätta lite för mig.. iaf en sak som emil skulle betalt på!
detta med att han skulle ha rätt att få ut mer saker i huset kan han ju fetglömma nu, inte efter allt jag fått betala/köpt till slutrenoveringen osv, o att jag får underhålla huset osv!



känns som att man lever i en stor dimma, en stor lögn!
fan va jag vill att detta ska ta slut snart.. orkar inte mer!

hade lust o hitta på något ikväll, men så blev det ju inte...  så blir väl en vanlig hemmakväll igen! inte undra på att man blir deprimerad o nere! fan!
jag som var så pepp på att göra nått inpulsivt, o nu sittter man hemma i soffan o får pina sig igenom hockey!
en dag ledig till, sen jobb i tre dagar,  att gå dit är ju lagom kul det också...


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag betalade min del! men när du lägger in räkningar på det kontot som amorteringen ska dras ifrån är det inte så konstigt att det saknas pengar. Så det är du som är skyldig dom pengarna som saknas!

2010-03-25 @ 19:05:21
Postat av: roger

skitsnack lillpojken,jag har riktigt bra koll på erikas ekonomi,och du har en sån jvl skyldighet och betala på allt som har med huset och göra,hon har faktiskt advokat som kollat upp,det enda som du gör är och skjuta upp och ge pengar till erika,det kommer tillslut och bli en stämning mot dig,det ska jag hjälpa henne med,jag vet hur allt sånt går till,man har ju varit där förr,det bästa du kan göra är och börja och betala nu,summan du kommer och få betala stiger varje månad,vad föredrar du?,50000kr i slutnota genom tingsrätten eller börja och betala nu?bara och välja

2010-04-13 @ 17:21:19
Postat av: Anonym

En mamma som lägger ut hela sitt privatliv på internet, en pappa som lägger energi på att bråka om skitsnacket som står där och en plastpappa som "varit där förr" men ändå inte fattat att hot på internet ALDRIG leder till något bra. Lycka till Elliot säger jag, det ser inte lovande ut för honom just nu. Hoppas ni skärper er.

2010-04-28 @ 21:36:44
Postat av: roger

nu får du som är så feg och inte vågar skriva ditt namn lägga av,det här var inga hot alls,jag vet mycket väl vad som är skillnad mellan hot och informera,läs lagen så kanske du lär dig med,men är så pass feg och inte vågar och skriva sitt eget namn,så är man knappast så pass läskunnig och läsa lagboken och veta vad paragraferna innebär,jag har arbetat med det i 8 år,så jag vet vad jag pratar om,du vet tydligen ingenting utan spekulerar utan och veta vad du pratar om,erika får skriva om vad hon vill för och lätta på sitt hjärta,inte hennes fel att hennes ex bråkar som en 5 åring,och elliot kommer få det jättebra,han har en mamma som verkligen bryr sig om honom,kom igen när du vet vad fan du pratar om,lätt och skriva skit när man är så feg,att man inte vågar skriva sitt namn,och stå för det man säger,lycka till

2010-05-02 @ 19:19:04
Postat av: Diana

Shit man, hur fan orkar du, och hur orkar man leva med en som dig??? Inte undra att du varit med om detta förr ditt ex måste ha blivit jäkligt less på dig. Läs lagboken hit och dit. Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att man måste vara kompetent bara för man har jobbat med det i 8 år. Du som läst lagboken såååå väl och är såå himla läskunnig borde ju veta att det är olagligt att hota människor och hitta på saker som inte är sanna. Sköt du din ekonomi och låt bli att lägga dig i andras så kommer du nog lyckas lite bättre i livet. Sen om han nu är en lillgrabb så ska du väl inte kunna begära att han ska kunna betala?



Sen Erika som jag fått veta att du heter genom inlägget jag måste bara säga att det är en otroligt rolig blogg att läsa och jag hoppas på fler inlägg!!!:)

2010-05-03 @ 21:17:11
Postat av: Erika

hej du Diana.. vem du nu är :P

kul du läser min blogg, har du någon själv?

förstod inte ritkigt vem du menade "inte orkar leva med en som dig".



kan säga såhär, jag har gjort slut med Roger, så nu kanske jag får mitt liv på banan igen!

ska föröska skriva lite nu igen, men inte riktigt haft tid o skriva! ska bli bättring med det nu!

2010-05-05 @ 21:29:40
URL: http://tristanya.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej

Nej det var inte dig jag menade... Tycker inte om folk som försöker vara "wise guys". Men det kan vara skönt att fokusera på sig själv ibland, men nej jag hittade in på denna bloggen på en slump skulle ladda ner Tristan och Isolde så kom denna bloggen upp på ett av sökdatat:)

Kul att det ska bli bättring med fler inlägg! Får kolla in en annan dag!

Ha det bra!



2010-05-06 @ 17:43:53
Postat av: Jonte

Du den där roger eller vad han nu heter,jag har läst vad han har skrivit,och han har helt rätt i det han skriver,det finns ingenting som ska vara ett hot där,så du Diana ska definitivt inte prata.

Och du Erika ja har du gjort slut med Roger så är det upp till dig,men han verkade försvara dig rejält här,det skulle knappast jag göra.

2010-05-16 @ 20:48:00
Postat av: Diana

Haha Roger har du skaffat dig ett JONTE alias... Känns ju såååå troligt att en kille läser denna bloggen... Tror att du är en riktig skit som försöker helgon förklara dig själv. Sen ska du veta att eftersom jag är en vet girig person så slog jag upp detta om hot i min SRL (som står för Sveriges Rikes Lag) och som sagt det du gör är hot hot hot!!! Prata är det som jag är bäst på och det är du som är KÖRD reta inte upp mig nu för jag ha inte blivit DUMPAD två gånger i rad som du hahaha ...

2010-05-18 @ 19:28:10
Postat av: Erika

HAHHAHA detta blir bara roligare o roligare ;)

2010-05-19 @ 17:49:28
URL: http://tristanya.blogg.se/
Postat av: Roger

Hmmm mycket konstigt,för det första så använder jag inte alias,är inte feg av mig,men nu kommer det roliga,hur skulle du Diana veta att jag ska ev ha blivit dumpad 2 ggr i rad,nu så är det iof inte sant,men myyycket konstigt,så jag vet vem du eg är hahaha,och om du nu är så läskunnig och läst i SRL,så borde du också veta,att för att det ska räknas som hot,så ska det vara i skrift,ord om att skada eller göra illa någon fysiskt eller en egendom,och det har jag inte gjort,gjorde tom en utskrift av detta och visade en kollega och som sagt så fick jag rätt,så du Diana hahahaha,jag vet du inte heter det,fan vilket skämt du är hahaha,det stod inte någonstans i denna blog att jag skulle blivit dumpad 2 ggr hahahaha,vilket skämt du är,jo jag vet vem du är,känner ju igen skrivstilen,men du har ju mitt tel nr så du kan ju ringa mig och våga stå för det du har och säga fegis

2010-05-20 @ 00:00:08
Postat av: Erika

detta är ju ganska så intressant Roger: du är uppenbarligen tvungen att läsa o skriva i min blogg, trotts att du blockat mig på både msn o fb!

sen så ljuger du uppenbarligen här också, vadå "gjorde tom en utskrift av detta och visade en kollega" du ljuger två gånger i samma mening, du har INGEN skrivare och vadå KOLLEGA???



jag säger då det! SUCK!

2010-05-20 @ 14:08:30
URL: http://tristanya.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du säger själv att du varit med om det förr... sen står det faktiskt att Erika har hmmm DUMPAT DIG... 1+1=2 man kräver inte mvg i matte för att räkna ut det... Du läser ju också ganska noggrant mellan raderna eller du läser allt ditt ex skriver, det är lite stalker eller mycket stalker varning över dig... Men jag känner inte er ni löser säkert detta eftersom du Roger är en såååån UNDERBAR person... Så ärlig sååå omtänksam,snäll,och ärlig person på alla sätt...

2010-05-20 @ 21:45:27
Postat av: Erika

du sista som skrivit "anonymt"!



ELLER HUR!!! skulle va intressant o veta vem du är som skrivit ;) är det någon jag känner så kan den ju skriva till mig o berätta, nu är jag nyfiken hihih



Stalker varning, ooo ja! o såklart Han löser detta på ett bra sett såklart,sitt sett förmodligen ;)

2010-05-20 @ 22:20:16
URL: http://tristanya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0